صفحه فیسبوک مکاشفه


مطالب را از آدرس بالا دنبال کنید

۱۳۹۳ اردیبهشت ۱, دوشنبه

یش بینی تحقق ایده جنبی ماتریکس


با عبور از دهه ۲۰۴۰ میلادی بیشتر تفکرات و پردازش ذهنی ما در سرور های بزرگ پردازش ابری یا کلود اتفاق خواهد افتاد. بخش بیولوژیک مغز ما از بین نخواهد رفت، اما بخش غیربیولوژیکی آن بسیار بسیار قوی‌تر خواهد شد. و تمام اطلاعات این بخش خود به خود آپلود خواهد شد، درست همان‌طور که امروز از همه چیزهای دیجیتالی که داریم بک‌آپ می‌گیریم.
ریموند کرتزوایل
*************************
کرتزوایل دارنده نوزده مدرک دکترای افتخاری از مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌های امریکا ست.او در سال 1996، شرکتی را برای ادامه کار در زمینه برنامه‌های تشخیص الگو تأسیس کرد. به واسطه تمام این تلاش‌های بی‌وقفه و فعالیت‌های فراوان، نشریه وال‌استریت ژورنال به او لقب «نابغه‌خستگی‌ناپذیر» را داده است و نشریه فوربس او را «ماشین متفکر برتر» می‌نامد و بسیاری او را به سبب فراوانی اختراعات و محصولاتی که به ثبت رسانده است، وارث بر حق ادیسون می‌نامند.کرتزوایل در سال ‌1999 موفق به دریافت مدال ملی فناوری امریکا شد و در سال 2002 نیز نام او در تالار مخترعان برتر امریکا ثبت شد. در سال 1990کرتزوایل با نوشتن کتابی به نام«عصر ماشین‌های هوشمند» پیش‌بینی کرده بود که اتحاد جماهیر شوروی در اثر نفوذ و گسترش فناوری‌های ارتباطی نظیر تلفن‌های همراه و دستگاه‌های فکس و... که باعث کاهش نفوذ حاکمان می‌شوند، دچار فروپاشی خواهد شد. او همچنين در همین کتاب به درستی پیش‌بینی کرده بود که تا سال‌1998 هوش مصنوعی به‌ خصوص در عرصه شطرنج آن‌قدر پیشرفت خواهد کرد که بتواند بهترین قهرمانان شطرنج را نیز شکست‌دهد و همین‌گونه نیز شد؛ گری کاسپارف در ماه می سال 1997 از Deep Blue شکست خورد. مهم‌تر از همه این‌ها، کرتزوایل در این کتاب رشد انفجاری اینترنت را نیز پیش‌بینی کرده بود. اینترنت در آن زمان تنها 2,6 میلیون کاربر داشت و هنوز به عنوان رسانه‌ای مهم شناخته نمی‌شد. او به درستی پیش‌بینی‌کرده بود که این انفجار نه تنها در تعداد کاربران که در محتویات موجود در شبکه نیز رخ خواهد داد و کاربران خواهند توانست به «شبکه‌ای جهانی از کتابخانه‌ها، پایگاه‌های داده و سرویس‌های داده‌اي» دسترسی داشته باشند. آخرین پیش‌بینی او در این کتاب حیرت‌انگیز، استفاده از تجهیزات بی‌سیم به عنوان اصلی‌ترین ابزار دسترسی به اینترنت در قرن بیست و یکم بود. تحقق تمام این پیش‌بینی‌ها اعتبار فراوانی را برای او به ارمغان آورد.

     
 

 
از ژانویه 2013 او به گوگل پیوسته است تا بر روی یادگیری ماشینی و پردازش زبان‌های طبیعی کار کند.کرزوایل و همکارانش در گوگل درواقع دنباله‌رو پروژه‌ای هستند که IBM با واتسون شروع کرد؛ کامپیوتری که دانش‌اش را تنها با خواندن ویکیپدیا به دست آورده بود.هدف کرزوایل این است که موتور جست‌وجوی گوگل بتواند مفاهیم و معانی انسانی را بخواند، بشنود و درک کند. کرزوایل می‌گوید: ایده این است که سیستمی ساخته شود که بتواند درباره همه چیزهایی که خوانده است، خبره باشد. و این تخصص و خبرگی را در اختیار تمام دنیا قرار دهد.
او درباره وضعیت مفهومی به نام «انسان بودن» می‌گوید: «وقتی سخت‌افزار بمیرد، نرم‌افزار هم با آن خواهد مرد. این تصوری است که ما به واسطه انسان بودن‌مان داریم.» اما زمانی که بخش اعظم هوش، تجربه و هویت ما به فضای سایبری منتقل شده و در آن‌جا زندگی کند، به نوعی ما هم به نرم‌افزار تبدیل می‌شویم و در آن صورت سخت‌افزار قابل جایگزینی (و شاید ارتقا!!) خواهد بود.
برگرفته از :
http://1pezeshk.com/archives/2013/04/will-googles-ray-kurzweil-live-forever.html
http://www.shabakeh-mag.com/article.aspx?id=1006463
http://www.shabakeh-mag.com/article.aspx?id=1006473